onsreis.reismee.nl

2e Dag ( ps.getypt door Hanna )

Verslag onze 2e dag hier in Tjatjikistan! : Gisteren nacht om half 12 zijn we op bed gegaan., Dit omdat we om 7 uur op moesten staan en het kinder kamp moesten gaan voorbereiden
Het was zo warm in onze slap kamer zodat we nouwelijks konden slapen. was nog wel 30 graden als het niet meer was. Inmiddels was het half 1 , en nog niet slapen. Uiteindelijk zijn we met z'n 4ren naar buiten gegaan en daar gaan zitten. Maar de dames hadden natuurlijk weer eens zin in wat... Toen is Ester in de boom geklommen om paar druiven. Boven onze zitplaatsen hingen namelijk allemala druiven struiken. Wij druiven in de douche wassen en daar op eten. Dit moest natuurlijk wel erg stil omdat iedereen sliep!
Maar we hebben de dikste lol gehad. UIteindelijk zijn we om ongeveer 2 uur in slaap gevallen!. Volgende ochtend: Half 8 ging de wekker, nog net evetjes blijven liggen en dan uit bed. Haar doen,make-up,aankleden enz... Toen zijn we gaan eten. Als ontbijt kregen we een soort an rijste pap. appart klef spul maar verder wel lekker en het vult de maag erg goed. Daarna zijn we in de auto gestapt en naar het kamp gegaan. Daar hebben we eerst eventjes een rondleiding gehad en hebben we evn kennis gemaakt met de mensen daar. Na de tijd hebben we onze slaap kamers opgezocht en hebben we alles netjes in gedeeld. Wij slapen in totaal met 22 meiden op een kamer! ''word vast erg gezellig'' naja dara gaan we vanuit! Toen hebben we het aantal juiste bedden neergezet. Sommigen waren stuk of door geveerd. Kapotte bedden aar buiten gesjouwd en de rest netjes gemaakt. We zijn morgen ochtend pas weer in het kamp dan komen de kinderen al!
Daarna zijn we naar de study flat gereden: Nadat we ons daar gemeld hadden zijn we eerst even bij de rivier gaan zitten, eten eten,zwemmen enz. Nadat iedereen weer opgedroogd was, kregen we daar een rondleiding. We zijn door de hele school gelopen. Het was allemaal erg intressant. Echt heel anders dan bij ons in Nederland! Alles is veel ouder. De studiflat staat er nu 30 jaar maar je kon er beter 2 00 achter zetten. 300 jaar dus. Zo oud. De mensen hier weten ze niet hoe ze dingen moeten onderhouden. Vandaar zo... Foto's komen nog! Daarna zijn we naar de winkel gegaan om wat drinken, en daarna naar de studyflat. Daar aangekomen, programma besproken en wat drinken gehad. Na de tijd is Janstje met Jesse met de taxi de bergen in gegaan om nog een andere jongen op te halen die ok mee gat naar het kamp. Het was 3 uur rijden (retour). Ben niet mee geweest. Ondertussen zijn Hielke,Pariwe,Sietze en ik de stad in gegaan om witte thirt's voor ons kamp. Natuurlik waren die dingen nergens te krijgen. Morgen weer 2e poging. We gaan nu zo eten, macaronie!
Voor vanavond weten we nog niet egt,kijken nog wel eventjes. Morgen ochtend vroeg komen de kinderen en gaan we in busjes naar het kamp. Hopelijk hebben we daar en mooie tijd met ze. Zondag avond komt er al goed is weer een verslagje. dit is vanwege geen internet in het kamp! We zijn te volgen op http://www.hyves.nl/externalRedirect/?url=http%3A%2F%2Fwww.onsreis.reismee.nl Groetjes van uit Tjatjikistan @ Study home@ Tjatjikistan

Henk en Clasien

leuk om te lezen wat jullie allemaal mee maken. het is niet voor te stellen dat jullie zo'n 5000 km verder op zitten in een hele andere wereld en gewoon via internet ons op de hoogte houden.

Veel succes morgen in het kamp en we kijken uit naar het volgende verhaal en jullie ervaringen daar.

chris lourens

wat nou hielke, verkeerde vliegtug pakt?!

Bennie en Annie van der Heide

Hallo fam. De Vries,
omdat we de site niet hadden doorgekregen waren jullie voor ons even niet te volgen, maar dat is opgelost zoals jullie zien.
Leuk om jullie zo te volgen zodat het 'thuisfront' ook op de hoogte blijft. Veel succes en we zien uit naar jullie volgende verslag.