onsreis.reismee.nl

te plaats

Hey,

Eindelijk even een berichtje uit het verre Tjatjikistan!
Het bericht gaat verder na dat we ge www't hebben
...

We zijn vanacht 4 uur geland. een uur bji jullie. !!!
Nadat we geland zijn moesten we als ene gek maken dat we bij het visum bereau kwamen. dit vanwege de hevige drukte. Nadat we uitgestapt waren stond er een bus klaar om om naar het utgang te brengen en onze koffers op te halen.

Na uiteindelijk bij het visum bereau aan gekomen te zijn moesten we eest aantal papieren invullen en konden we ze inleveren.
Het was een heel klein en donker (vies/goor) hokje kantoor.
Komen wij daar aan licht die vent daar te slapen. Naja wat wil je ook 4 uur snachts. Na die vent wakkekr gemaakt te hebben konden we onze papieren inleveren en werd ons visum gemaakt!
Na 3 kwartier wachten was het eindeljik zo ver, ons visum in bezit.

Toen koffers ophalen en doorlopen naar de auto's waar we op gehaald werden om naar het studyhome te gaan. We waren de deur nog niet uit en kwam er paar van die Tjatjieken naar ons toe om klein geld te vraen voor onze koffers. Dezen we natuurlijk niet aan mee! We als Nederlanders werden meteen van alle kanten bekeken. De mannen zitten ons erg aan te staren en kwamen steeds bij ons. Jakes. Don vielst die wol erg oplitten jer! Wist bijna net werst mast sjin!...
Eng gedoe.

Daarna zijn we in de auto gestapt ennaar het studyhome gereden.
Het was een miezerig en klein vliegveldje. Allemaal mege betonmuren er om heen. Leek wel een sloppenwijk. Ondertussen waren er allemaal vrouwen aan het staat vegen enz... Dat doen ze snachts avanwege de rust.
Ze hebben hier geen normale wegen zoals bij ons maar... grote stukken asvalt waar je over heen rijd. Moeilijk uit te leggen
Het rijd hier in de drukte met we 5 banen naast elkaar!... Geen strepen op de weg en niks! Niemand weet hoe snel je mag enz... Iedereen doet maar wat. Staan nog wel paar verkeers lichten maar die hebben weinig fucktie.
Foto's komen nog!...

Uiteindelijk zijn we bij het study s midden in de stad. Groot gebouw met mega stenen muur er om heen. Daar binnen in zat het studyhome.

Eerst hebben we daar eventjes rond gekeken en hebben we wat drinken gehad. Daarna meteen gaan slapen. Om 11 uur werden we wakker gemaakt en om 12 uur gingen we ontbijten/lunchen... Naja'''
Het ontbijt was soort platte pizza bodem dat in 4 stukken gesneden werd. Zo kreeg iedereen een stuk.

Na het ontbijt zijn we buiten gaan zitten en even over hebben wat er nog gekocht moest worden voor het kinderkamp.
13.30 uur zijn we vertrokken naar de BRADERIE. Daar hebben we aantal dingen gekocht zoals: voel/volley ballen,potloden, scharen lijm enz...
Het had veel van een zwarte markt als hier bij ons in Nederland! Alles veel rommeliger,kleiner en lagen stof!.

Het beltegoed ging oko op erg vaga manier. Aan tafeltjes zat oud mannetjes, daar moest je ,je 06 nummer door geven en kon je betalen. Vaag iets maar het beltegoed op je telefoon!...
Maar het is gelukt. Overal waar we liepen werden we aan gestaart net zoals op het vliegveld.

Inmiddels zijn we weer in het study home. Het is hier nu ongeveer 35 graden. We weten het niet precies maar genoeg om maden te kunnen kweken haha!

Zal nu weer stoppen met mijn lange verhaal.
Zodra het weer kan laten we weer iets van ons horen.

De groetjes aan iedereen thuis.
Groetjes Fam de Vries

ymkje

leuk om te lezen hielke

Jelmer en Egberdina

Hoi Fam de Vries..

Via via hebben we jullie site gekregen.. dus toch een weblog? leuk hoor! Leuk verhaal.. en blij dat 'Sijtze' ook zonder problemen het visum heeft gekregen..
Veel succes daar!

Groeten út de Heide

Fam de Vries Ut de Falom

Hallo fam. de Vries,

eerst dacht ik humm Hielke ? Maar nu ik het verhaal lees weet ik het... de Fam de Vries ut de Heide die op werkvakantie gaat..
Heel veel succes toegewenst met jullie werk daar en ik hoop dat alles voorspoedig mag gaan. Leuk om op deze manier op de hoogte te worden gehouden, we zullen jullie zeker blijven volgen.

Groeten Jeldau en de mannen ut de FALOM

wieger jelly marije en rianne

hallo buurtjes,

gelukkig jullie zijn veilig aangekomen!!! Dus wel een heel verschil daar met ons. Wij gaan vannacht weg, maar ik hoop dat we jullie verhaal kunnen blijven volgen daar, de laptop gaat mee! Heel veel plezier deze kampweken daar, ik hoop dat het wat vol te houden is met die warmte (zijn we hier niet gewent, ha ha ha)

groetjes van de ploegjes

fam Marinus

hey fam de Vries,
Mooi dat we jullie toch nog kunnen volgen, goed gedaan Hielke! We hopen snel weer iets van jullie te horen.
Veel plezier & werkze.
Groeten ùt de Bosk

hendrik en froukje taekema

beste familie

nou jullie maken heel wat mee zo te horen.Heel andere wereld als hier....armoedig, alles lijkt wel van voor de oorlog.....en een heel ander klimaat, het was hier vandaag gewoon herfst!!!!
We wensen jullie veel succes en Gods zegen bij al het werk wat jullie de komende tijd gaan doen.

freerk en janna

heeyy familie

leuk om jullie zo te kunnen volgen, veel succes en God's onmisbare zegen toegewenst. Hielke zou je pake en beppe ook het mailtje toe kunnen sturen, zo niet dan stuur ik hem wel door